Odroczenie terminu płatności
Odroczenie terminu płatności możliwe jest wyłącznie w przypadku opłaty za:
- kształcenie na studiach niestacjonarnych;
- kształcenie na studiach w języku obcym;
- kształceniem cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim
Dla kogo
O odroczenie terminu płatności może wnioskować student w przypadku:
- trudnej sytuacji materialnej;
- poważnego pogorszenia się sytuacji materialnej po rozpoczęciu studiów;
- poważnej lub długotrwałej choroby studenta lub członka jego najbliższej rodziny, uniemożliwiającej studentowi poniesienie kosztów nauki w danym semestrze;
- wyjazdu w ramach programów wymiany studenckiej, w tym także w ramach międzynarodowych programów stypendialnych;
- innych zdarzeń losowych.
Adresat podania
Wniosek składany jest do Rektora Uniwersytetu we właściwym sekretariacie, a w przypadku wnioskowania o odroczenie terminu płatności za kształcenie cudzoziemców na stacjonarnych studiach w języku polskim w Dziale Nauczania.
Termin składania wniosku
Wniosek o odroczenie terminu płatności należy złożyć najpóźniej do dnia rozpoczęcia semestru, którego wniosek ma dotyczyć.
Student, który uzyskał zgodę na przedłużenie sesji poprawkowej, której zakończenie przypada już w trakcie kolejnego semestru akademickiego, może złożyć wniosek o odroczenie terminu płatności najpóźniej do 3 dni od dnia zakończenia przedłużonej sesji poprawkowej.
Dokumenty, które należy załączyć wraz z wnioskiem
Do wniosku o zwolnienie z opłaty należy załączyć:
- dokładny opis sytuacji materialnej, poświadczony dokumentami w przypadku ubiegania się o zwolnienie z opłaty z powodu:
- trudnej sytuacji materialnej,
- poważnego pogorszenia się sytuacji materialnej po rozpoczęciu studiów,
- poważnej lub długotrwałej choroby studenta lub członka jego najbliższej rodziny, uniemożliwiającej studentowi poniesienie kosztów nauki w danym semestrze;
- dokumenty potwierdzające następujące okoliczności:
- uzyskiwanie wybitnych wyników w nauce, w szczególności w przypadku uzyskania średniej ocen za poprzedni semestr studiów powyżej 4,75,
- wyjazdu w ramach programów wymiany studenckiej, w tym także w ramach międzynarodowych programów stypendialnych,
- innych zdarzeń losowych.
W przypadku studenta, który uzyskał zgodę na przedłużenie sesji poprawkowej, której zakończenie przypada już w trakcie kolejnego semestru akademickiego, do wniosku należy dołączyć zgodę właściwego kierownika kierunku na przedłużenie sesji poprawkowej.
Podstawa prawna
Rozdział IV Warunki oraz tryb postępowania w sprawie zwalniania z opłat, rozłożenia na raty lub odraczania płatności oraz zwrotu opłat Regulaminu pobierania opłat za usługi edukacyjne na studiach wyższych na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie.
.