Odroczenie terminu płatności

Odroczenie terminu płatności możliwe jest wyłącznie w przypadku opłaty za:

  • kształcenie na studiach niestacjonarnych;
  • kształcenie na studiach w języku obcym;
  • kształceniem cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim

Dla kogo

O odroczenie terminu płatności może wnioskować student w przypadku:

  • trudnej sytuacji materialnej;
  • poważnego pogorszenia się sytuacji materialnej po rozpoczęciu studiów;
  • poważnej lub długotrwałej choroby studenta lub członka jego najbliższej rodziny, uniemożliwiającej studentowi poniesienie kosztów nauki w danym semestrze;
  • wyjazdu w ramach programów wymiany studenckiej, w tym także w ramach międzynarodowych programów stypendialnych;
  • innych zdarzeń losowych.

Adresat podania 

Wniosek składany jest do Rektora Uniwersytetu we właściwym sekretariacie, a w przypadku wnioskowania o odroczenie terminu płatności za kształcenie cudzoziemców na stacjonarnych studiach w języku polskim w Dziale Nauczania

Termin składania wniosku

Wniosek o odroczenie terminu płatności należy złożyć najpóźniej do dnia rozpoczęcia semestru, którego wniosek ma dotyczyć. 

Student, który uzyskał zgodę na przedłużenie sesji poprawkowej, której zakończenie przypada już w trakcie kolejnego semestru akademickiego, może złożyć wniosek o odroczenie terminu płatności najpóźniej do 3 dni od dnia zakończenia przedłużonej sesji poprawkowej. 

Dokumenty, które należy załączyć wraz z wnioskiem

Do wniosku o zwolnienie z opłaty należy załączyć:

  • dokładny opis sytuacji materialnej, poświadczony dokumentami w przypadku ubiegania się o zwolnienie z opłaty z powodu:
    • trudnej sytuacji materialnej,
    • poważnego pogorszenia się sytuacji materialnej po rozpoczęciu studiów,
    • poważnej lub długotrwałej choroby studenta lub członka jego najbliższej rodziny, uniemożliwiającej studentowi poniesienie kosztów nauki w danym semestrze;
  • dokumenty potwierdzające następujące okoliczności:
    • uzyskiwanie wybitnych wyników w nauce, w szczególności w przypadku uzyskania średniej ocen za poprzedni semestr studiów powyżej 4,75,
    • wyjazdu w ramach programów wymiany studenckiej, w tym także w ramach międzynarodowych programów stypendialnych,
    • innych zdarzeń losowych.

W przypadku studenta, który uzyskał zgodę na przedłużenie sesji poprawkowej, której zakończenie przypada już w trakcie kolejnego semestru akademickiego, do wniosku należy dołączyć zgodę właściwego kierownika kierunku na przedłużenie sesji poprawkowej.

Podstawa prawna

Rozdział IV  Warunki oraz tryb postępowania w sprawie zwalniania z opłat, rozłożenia na raty lub odraczania płatności oraz zwrotu opłat Regulaminu pobierania opłat za usługi edukacyjne na studiach wyższych na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie.

.

Wzór wniosku o odroczenie terminu płatności

Nasza witryna stosuje pliki „Cookies” W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb naszych użytkowników stosujemy narzędzia do zbierania danych. W każdym czasie można dokonać zmiany ustawień dotyczących tych narzędzi. Więcej szczegółów w Informacje o Cookies

Zapisano