Przenoszenie i uznawanie punktów ECTS
Przenoszenie i uznawanie punktów ECTS uzyskanych przez studenta w ramach Uniwersytetu lub w innej uczelni polega na przenoszeniu efektów uczenia się wyrażonych w punktach ECTS. Warunkiem przeniesienia punktów ECTS uzyskanych na innych studiach na UPJPII lub na innej uczelni, w miejsce punktów przypisanych przedmiotom zawartym w realizowanym obecnie programie studiów, jest stwierdzenie zbieżności uzyskanych efektów uczenia się.
Dla kogo
Z procedury przeniesienia i uznania punktów ECTS może skorzystać student, który osiągnął już założone efekty uczenia się, zaliczając na innych studiach przedmiot lub przedmioty, którym przypisano zbieżne z określonymi w obecnie realizowanym programie studiów, efekty uczenia się.
Adresat podania
Wniosek składany jest właściwemu kierownikowi kierunku. W przypadku wnoszenia o przeniesienie i uznanie punktów ECTS z lektoratów wniosek musi zostać złożony najpierw w Międzywydziałowym Studium Języków Obcych w celu jego zaopiniowania.
Termin składania wniosku
Wniosek o przeniesienie i uznanie punktów ECTS można złożyć wyłącznie w ciągu 7 dni od dnia rozpoczęcia semestru.
Dokumenty, które należy załączyć wraz z wnioskiem
Do wniosku o przeniesienie i uznanie punktów ECTS należy załączyć:
- dokumentację przebiegu studiów odbytych na innym kierunku albo innej uczelni, a w szczególności dokumenty stwierdzające zaliczenie zajęć wraz z wykazem ocen i liczbą uzyskanych punktów ECTS (np. indeks, karta przebiegu studiów, suplement do dyplomu);
- sylabusy przedmiotów, do których przypisane są punkty ECTS, które chcemy przenieść;
- wykaz efektów uczenia się przypisanych do przedmiotów do których przypisane są punkty ECTS, które chcemy przenieść, ale tylko wtedy, kiedy nie ma ich opisanych w sylabusach, o których mowa powyżej;
- wniosek zaopiniowany przez Kierownika Międzywydziałowego Studium Języków Obcych - w przypadku gdy wniosek dotyczy lektoratów.
Podstawa prawna
§ 28 Regulaminu studiów wyższych na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie.
.